Veelgestelde vragen over het coronavirus

Sunsail staat je terzijde

Update: 21 oktober 2020

Klik hier voor een overzicht van openingsdata van onze bestemmingen.

We begrijpen dat je veel vragen hebt over COVID-19 (coronavirus) en welke maatregelen we nemen. Hieronder vind je een lijst van veel gestelde vragen, die mogelijk ook antwoord geven op jouw vraag.


Wat doet Sunsail om de verspreiding van het coronavirus te vertragen?

Sunsail hanteert nieuwe reinigings- en veiligheidsmaatregelen op al onze bestemmingen wereldwijd, om het welzijn van onze gasten en personeel te garanderen.

Kan ik een nieuwe zeilvakantie boeken voor een datum in de toekomst?

Jazeker! Indien je een nieuwe zeilvakantie wilt boeken voor verderop in 2020 of in 2021, dan helpen wij je graag. Bij Sunsail boek je bovendien met vertrouwen. Indien de sitatutie in de komende weken verandert, dan zijn wij er voor je.

Jouw vakantie is onze hoogste prioriteit, en wij doen er alles aan zodat je met een gerust hart met ons de zeilen hijst. Daarom hebben wij een flexibel boekingsbeleid ingevoerd.

Welke bestemmingen zijn geopend?

Bekijk hier het overzicht van alle bestemmingen met openingsdata.

Wat is de actuele reisinformatie voor mijn land van bestemming?

Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vind je per land de actuele reisinformatie. Actueel kan het zijn dat je bij aankomst of terugkomst 14 dagen in quarantaine moet, dat het land van bestemming een negatief covid-testresultaat verlangt of dat je voor het betreden van je reisdoel een bepaad formulier moet invullen. Controleer de actuele reisinformatie daarom goed en controleer tevens in hoeverre je reisverzekering je vakantie in een bepaald land dekt.

Wat gebeurt er wanneer de reisinformatie wijzigt voor vertrek?

Wanneer het Ministerie van Buitenlandse Zaken het reisadvies voor je land van bestemming wijzigt, dan neemt een van onze vakantieplanners contact met je op om de mogelijkheden met je te bespreken.

Wat gebeurt er wanneer de reisinformatie wijzigt tijdens mijn vakantie?

Wanneer je je reeds in het land van bestemming bevindt, en het Ministerie van Buitenlandse Zaken wijzigt het reisadvies, dan hoef je niet per direct het land te vertalen. Wel kan het zijn dat je bij aankomst in eigen land in quarantaine moet.

Welk overnachtingsadres geef ik aan op eventuele inreisformulieren?

Gebruik in dat geval het adres van onze haven. Het adres vind je op onze website onder de knop 'reisinformatie' bij de desbetreffende bestemmingen.

Wanneer nemen jullie contact met mij op indien mijn vakantie betroffen is?

Wij nemen contact met je op indien je vakantie niet zoals gepland kan plaatsvinden. Qua volgorde richten we ons hierbij naar vertrekdata. Indien je zelf al nieuwe reisdata in gedachten hebt, bel dan gerust even naar 010 411 54 54.

Wat voor mogelijkheden heb ik indien mijn vakantie wordt gestorneerd?

Door covid-19 zijn helaas veel zeilvakanties betroffen geraakt. Daarom doen we ons best jou een passende oplossing te bieden. Je kunt kiezen tussen een wijziging van bestemming of reisdata, een tegoedbon voor een vakantie in de toekomst of een terugbetaling van de reissom in contant.

Welke wijzigingsrechten heb ik wanneer ik het volledige bedrag nog niet heb betaald?

Indien je vakantie is opgeschort of verschoven als gevolg van het coronavirus en je dient nog een restbetaling te verrichten, dan kun je dat bedrag online voldoen of telefonisch onder 010 411 54 54.

Indien je je restbetaling niet tijdig voldoet, handel je in strijd met onze algemene boekingsvoorwaarden. Betaal je restbedrag dus zo snel mogelijk.

 
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube  
 
 

Kies Sunsail

20+
Locaties
14
Flottieljes
48
Bootmodellen
45
Jaar ervaring
4-
Uursgarantie